Beauty · Community · Shaklee Products

Kepentingan SPF Untuk Elak Kulit Kusam


Salah satu punca kulit menjadi kusam dan cepat nampak tua adalah disebabkan terdedah kepada sinaran cahaya matahari. Pendedahan yang terlalu lama di bawah sinaran matahari boleh menyebabkan kulit menjadi kering. Sinaran matahari dari jam 10 pagi ke atas tidak elok untuk kesihatan kulit kerana ia mampu mempercepatkan sel kulit mati lebih cepat sekaligus mempercepatkan proses penuaan.

Sebagai langkah selamat dan berjaga-jaga, amalkan pemaikain krim pelindung matahari (sunblock atau suncreen) yang mengadungi SPF agar kulit wajah anda terpelihara daripada sinaran UV yang boleh merosakkan kulit.

Jom saya kongsikan pengalaman pengguna Ultimate Protection Whitening Lotion denganSPF 15‼️

# 1



Muka cerah sekata dan kembalikan warna asal kulit yang lebih bersih.

Tak rasa macam pakai topeng. Saya memang bertuah jumpa Nutriwhite ni. Harap dapat pakai full set pulak dalam waktu terdekat❤️❤️❤️

 

#2

Sebab teruja sangat sengan uv protection Nutriwhite atau nama panjang Ultimate Production Whitening Lotion, jadi saya cubalah. Wah best sangat. Tau tak bila pakai uv protection ni dia terus serap ke dalam kulit

Paling syok sebab tak tinggalkan kesan melekit pada tangan. Kulit muka pon rasa lembut dan lembap. Feeling. Atural beauty la pulak😘😘😘

Fb: Farah Zaini

011-40207739

https://chat.whatsapp.com/6hA8gXKRlUuFGqNAIcR14u

Shaklee ID: 925325

Beauty · Community · Shaklee Products

Cara Hilangkan Whitehead dan Blackhead Tanpa Rasa Sakit

Cara hilangkan blackhead dengan nutriwhite

Masalah whitehead dan blackhead merupakan masalah kulit yang sering melanda kaum wanita dan juga lelaki yang mana masalah ini berlaku apabila liang  pori muka tersumbat oleh minyak yang berlebihan.

Bagaimana Blackhead Terjadi?


Blackhead terjadi apabila bukaan pada liang bulu roma pada wajah tersumbat. Setiap liang bulu roma terdiri daripada bulu dan kelenjar minyak (sebaceous gland) yang berfungsi untuk menghasilkan minyak yang dikenali sebagai sebum yang mana sangat penting untuk melembabkan kulit. Sel kulit mati dan juga minyak akan terkumpul pada permukaan kulit dan menghasilkan bump yang di panggil comedon. Jika kulit pada bump ini masih tertup ianya dipanggil whitehead dan jika kulit bump ini terbuka dan terdedah kepada udara ianya akan bertukar menjadi hitam dan terhasilah blackhead.

Faktor Utama Pembentukkan Blackhead

  • badan menghasilkan minyak yang berlebihan
  • jangkitan bacteria seperti  propionibacterium pada kulit wajah
  • Iritasi atau keradangan pada bulu roma wajah
  • Mengambil ubatan seperti pil perancang atau steroids
  • Perubahan hormon seperti ketika haid, stres atau ketika meningkat remeja

Cara Mudah Hilangkan Whitehead dan Blackhead Dengan Pencuci Muka

1.Gentle Deep Foaming Cleanser

  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran dan sel kulit mati
  • Menganjalkan kulit wajah
  • Alga Hijau melembabkan kulit dan membersih jauh ke dalam kulit untuk membuang toksin
  • Stawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit
  • Lembut dan menyegarkan

2. Gentle Action Makeup Remover


  • Melicinkan, melembutkan dan menyerikan kulit
  • Tunas poko Bic bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati
  • Aloe menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Rumusan yang sangat ringan dan tidak berminyak

 

TESTIMONI❤️❤️❤️


 Paling best whiteheadku hilang. Dari zaman sekolah ternak whitehead. Dah tukar macam-macam produk tak baik juga. lepas guna makeup remover hilang ternakan whitehead. Kulit pon dah tak berminyak

 

Fb: Farah Zaini

011-40207739

https://chat.whatsapp.com/6hA8gXKRlUuFGqNAIcR14u

Shaklee ID: 925325


 

Beauty · Shaklee Products · Tips & Tricks

Cara Rawat Tumit Merekah Dari Rumah 

Cara Hilangkan Tumit Kaki Merekah
Masalah tumit merekah atau ‘cracked heels’ adalah masalah yang sangat popular dalam kalangan masyarakat Malaysia. Selain itu, mengalami masalah tumit kaki merekah, kulit di sekitar tumit juga lama-kelamaan akan menebal dan sekaligus akan menyebabkan simptoms lain seperti kemerahan, kegatalan, keradangan dan kulit mengelupas

Penyebab utama tumit merekah adalah disebabkan oleh kekurangan lembapan, penjagaan kaki yang tidak sempurna, pemakaian kasut yang tidak sesuai, berdiri terlalu lama di atas permukaan lantau yang kasar dan juga penuaan. Mereka yang mengalami masalah kulit seperti eczema dan psoriasis juga mengalami bukan sahaja tumit merekah malahan keseluruhan kulit badan juga menjadi kering dan bersisik.

Cara Terbaik Merwat Tumit Kaki Merekah Tanpa Perlu Berbelanja Besar‼️


Herbal Blend Multi-Purpose Cream

  • Krim yang melegakan ini dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit
  • Nyaman, bermentol dan tidak melekit
  • Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenagkan termasuk sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary

Harga: RM27.50

Berat: 113g

Herbal Blend Cream merupakan penjagaan tumit yang sangat efektif dan berkesan dan juga sangat seseuai dengan mereka yang mengalami masalah kulit seperti eczema dan psoriasis. Bebas daripada bahan kimia yang merbahaya❤️❤️❤️


Fb:Farah Zaini

011-40207749

ID Shaklee: 925325


❤️❤️❤️PRO SID SHAKLEE❤️❤️❤️

❤️❤️❤️MEDICAL GRADUATE❤️❤️❤️

Beauty · Community · Shaklee Products

Kolagen Ikan Merah Rahsia Kekal Muda

Kolagen ikan merah shakleeKolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Kolagen merupakan penyumbang utama sebanyak 75% untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik. Paras kolagen yang tinggi menyerlahkan tubuh yang sihat dan menampilkan wajah yang lebih muda dan menawan.

Semakin meningkatkan usia, kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Kemerosotan kolagen boleh dipulihkan melalui makanan tambahan (supplemen) secara konsisten. Bukan itu sahaja, supplemen ini boleh menyegarkan semula kulit wajah, mengurangkan kemunculan garis-garis halus serta kedutan, menguatkan kuku dan juga menyuburkan rambut.

RAHSIA SHAKLEE COLLAGEN POWDER YANG PERLU ANDA TAHU

1#  SISIK IKAN MERAH

Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dan tahap pencemaran lebih kecil serta kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan

2# ESTRAK BIJI CAMELLIA JAPONICA

Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon serta antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas

3# ESTRAK PFAFFIA

Pfaffia(ginseng Brazil) apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilia Japonica membantu  formasi kolagen dan asid hyaluronic. Asid hyaluronic memaikan peranan penting dalam menghidrat tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin

4# ELASTIN DARI KOLAGEN IKAN

Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi mengekalkan keanjalan kulit agar tampil menawan 

5# VITAMIN B DAN C

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel

6#ESTRAK KEKERANG

Glucosamine estrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir pada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata

7#LACTOBACILLUS ACIDOPHILUS

Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen

 TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE COLLAGEN POWDER🐟

Baru makan 6 sachet tapi rasa kulit muka lembut dari biasa walau ade jerawat tapi cepat sembuh dan kesan pon cepat hilang dari biasa. Syukur

 

Dulu muka mak saya berjeragat teruk. Sekarang ni kalau tengok sekali imbas memag dah tak nampak lansung muka bercapuk. Kawan-kawan pon ramai tegur plus kulit muka lebih bersih dan cerah. Hanya 4-5 kotak kolagen

Jom saya bantu anda dapatkan kolagen ikan merah terbaik dari Shaklee. Pastinya anda berpuas hati dengan hasilnya dan terjamin keberkesanan tanpa bahan kimia merbahaya. 7 bahan semulajadi untuk tampil menawan dan jelita

Fb: Farah Zaini

011-40207739

Shaklee ID: 925325


Beauty · Shaklee Products · Tips & Tricks

Cara Hilangkan Kedut dan Garis Halus Pada Wajah

Cara hilangkan kedut pada wajah
Sebelum terjadinya kedut pada kulit wajah, garis-garis halus akan muncul terutamanya mereka yang menjengah usia awal 30 tahun. Antara faktor utama terjadinya kedut pada wajah ialah adalah disebakan oleh 

  • Terdedah kepada cahaya UV yang boleh mempercepatkan proses penuaan secara semulajadi. 
  • Usia yang meningkat kerana kulit secara semulajadi akan kehilangan kolagen dan ini boleh menyebabkan kulit kurang elastik. Selain itu, kekurangan minyak semulajadi dalam kulit boleh menyebabkan kulit menjadi kering dan garis-garis halus dan kedut mudah terbentuk
  • Persekitaran yang tercemar terutamanya asap rokok dan radikal bebas boleh menyebabkan proses penuaan semakin cepat akibat berlakunya perubahan pada salur darah pada bahagian kulit wajah

Terdapat pelbagai cara untuk menghilangkan kedut pada wajah tetapi saya ingin kongsikan bagaimana penggunaan krim malam yang berkualiti dan selamat mampu untuk mengembalikan keremajaan kulit wajah anda tanpa perlu berbelanja besar.

Khasiat krim malam shaklee
Overnight Renewal Whitening Cream membelai kulit dengan nutrien yang diperkaya daripada sumber semulajadi di saat tidur. Kulit yang kering akan kelihatab lebih lembut, cerah berseri pada keesokkan paginya. 

NutriWhite dibangunkan oleh para saintis dan pakar penjagaaan kulit di Jepun dan Amerika Syarikat dengan teliti. NutriWhite merupakan gabungan sumber semulajadi yang terpilih daripada 16 buah negara yang berlainan dan dicipta ekslusif untuk Shaklee

Keistimewaan Krim Malam NutriWhite

  • Bertindak Sepanjang malam untuk memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit
  • Linden mempunyai khasiat melembabkan lapisan kulit paling dalam
  • Scullcap mencerahkan dan melegakan keradangan kulit
  • Vitamin C aktif mengurangkan jeragat dan garis halus pada kulit wajah
  •  Membantu pembaharuan sel wajah
  •  Meningkatkan pembentukkan kolagen
  • Meratakan tona kulit dan memberikan tekstur yang halus pada kulit wajah
  • Membantu mengembalikan keanjalan kulit wajah

Overnight Renewal Whitening Cream harganya jauh lebih murah berbanding krim malam yang berada di pasaran dengan kapasiti 45g yang terbukti tahan selama 6-9 bulan pemakaian. 

RM225

48 gram

Super Jimat!!!

Fb: Farah Zaini

011-40207739

ID Shaklee: 925325

Pengedar shaklee bera, teriang, temerloh, mentakab, jengka

❤️❤️❤️PAKAR KULIT ANDA❤️❤️❤️

❤️❤️❤️MEDICAL GRADUATE❤️❤️❤️

Beauty · Community · Shaklee Products

Cegah Penuaan Dengan Tonik Ajaib

Cara Mencegah Penuaan Sel

Semakin dimamah usia, garis-garis halus dan kedutan muncul pada wajah dan hakikatnya kita tidak dapat lari daripada penuaan. Tidak hairanlah ramai yang berbelanja besar untuk mengekalkan keremajaan masing-masing.
Ada yang menjalani pembedahan plastik yang dikatakan mampu mengembalikan penampilan fizikal seseorang. 

Ada juga yang mengambil pelbagai makanan tambahan dan suntikan untuk mengekalkan keremajaan.

Hakikatnya penuaan adalah proses semulajadi yang sememangnya dijangka dan tiada siapa yang boleh menghalangnya daripada terjadi

2 Teori Manusia Menjadi Cepat Tua‼️‼️

  • Faktor genetik iaitu sesuatu yang sudah diprogramkan, misalnya berapa kali sel akan membiak dan menggantikan sel yang lama telah dikodkan dalam program genetik
  • Penuaan berlaku akibat kesan toksin yang terdapan dalam makanan dan juga persekitaran. Radikal bebas atau ions bebas yang dihasilkan oleh bahan kimia menyebabkan kematian sel lebih awal berbanding secara semulajadi

Walaubagaimanapun, kajian sains mendapati proses penuaan boleh diperlahankan manakala penyakit berkaitannya dapat dicegah. Kajian saintifik membuktikan bahan semulajadi yang terdapat dalam anggur yang dikenali sebagai revesterol berupaya mengubah kesan negatif akibat pengambilan makanan dengan kalori tinggi dan meningkatkan jangka hayat pada tikus yang diuji


Menggunakan hasil kajian berkenaan, Syarikat Shaklee yang mana merupakan syarikat terkemuka pengeluar makanan tambahan yang dibangunkan di Amerika Syarikat  meneruskan kajian berkenaan bagi menjadikan revesterol sebagai tonik anti penuaan.

Campuran Minuman Botanikal Vivix diperkenalkan buat pertama kali di negara ini oleh Shaklee Malaysia. Campuran unik polifenol dan revesterol menunjukkan hasil kajian makmal yang positif terhadap empat punca mekanisme penuaan sel.


Empat mekanisme tersebut ialah melindungi dan membaiki DNA, menyelaras genetik, pengeluaran tenaga sel dan memperlahan proses penuaan iaitu menangani pembentukkan protein AGE yang meningkatkan integriti dan jangka hayat sel.

Hidangn Vivix Shaklee lebih baik berbanding dengan kandungan revesterol yang terdapat dalam produk anti penuaan biasa yang terdapat di pasaran kerana Shaklee mencipta campuran revesterol 10 kali lebih berkuasa untuk menangani mekanisme penuaan sel.

Pengambilan Vivix amat mudah iaitu satu sudu teh Vivix setiap hari untuk mengembalikan keremajaan sel sekaligus memelihara kesihatan badan anda. Vivix Shaklee dijamin selamat dan mendapat sijil halal daripada JAKIM.

Testimoni Vivix Shaklee❤️❤️❤️

Mak anak tiga nampak macam belum kahwin‼️ Nak tergelak pun ada walaupun umur kategori ‘remaja purba’ boleh cakap tiada komitmen di rumah kerana ingatkan saya masih belum berkahwin. Sel saya muda 25 tahun sebab amalkan Vivix Shaklee😍

*************************************

Fb: Farah Zaini
011-40207739

Id Shaklee: 925325


❤️❤️❤️VIVIX USER❤️❤️❤️

❤️❤️❤️MEDICAL GRADUATE❤️❤️❤️

Beauty · Shaklee Products

Set Asas Nutriwhite Shaklee Merawat dan Meremajakan Kulit

Nutriwhite Shaklee Meremajakan Kulit Wajah

NutriWhite merupakan salah satu produk rangkaian Shaklee yang mana khusus untuk penjagaan kulit wajah supaya anda tampil lebih menawan, jelita dan berkeyakinan. Dalam set kecantikkan Nutriwhite terdapat 7 jenis produk yang mana bertindak untuk merawat masalah kulit anda sekaligus meremajakan kulit agar anda tampil lebih muda daripada usia sebenar. Sebelum saya pergi dengan lebih mendalam, saya akan kongsikan 5 cara bagaimana sistem NutriWhite bertindak ke atas kulit wajah.

5 Cara Sistem NutriWhite Bertindak🌿🌿🌿

1. MENCEGAH🌹🌹🌹

  • Melindungi kulit secara aktif daripada sinar UV, cahaya matahari dan alam sekitar yang mana dapat mengelapkannkulit

2.MENGURANGKAN🌹🌹🌹

  • Mengurangkan penghasilan pigmen hitam pada kulit daripada menjadi gelap
  • Hasilnya kulit lebih cerah berseri dan meratakan tona kulit yang tidak sekata

3. MENYEKAT🌹🌹🌹

  • Menyekat pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel kulit ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompok hitam

4.MENCERAHKAN🌹🌹🌹

  • Mencerahkan kulit dan menyerlahkan warna kulit secara keseluruhan

5.MEMPERBAHARUI🌹🌹🌹

  • Memperbaharui dengan menghilangkan sel kulit mati agar kulit lebih cantik berseri

Set Asas Nutriwhite Penyeri Wajah
Pada blog kali ini saya akan kongsikan Set Asas NutriWhite Shaklee yang terdiri daripada pencuci( cleanser), toner (softener) dan pelembab(mositurizer). Asas penjagaan kulit wajah memerlukan tiga elemen penting ini untuk memastikan kulit wajah anda sentiasa sihat dan berseri. Set NutriWhite ini sangat sesuai dengan kulit wajah wanita Asia dan diperbuat daripada bahan semulajadi dan bebas daripada kimia yang merbahaya yang boleh merosakkan kulit.

Gentle Deep Foaming Clenaser

Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite

🌸Cara Penggunaan: Urutkan pada kulit yang basah. Bersihkan dengan air suam dengan menggunakan kapas atau span

Soothing Radiance Whitening Softener

Soothing Radiance Whitening Softener Nutriwhite

🌸Cara Penggunaan: Selepas menggunakan cleanser, tuangkan sedikit toner pada kapas dan sapukan pada muka dan leher dengan teknik ‘dap’

ULTIMATE PROTECTION WHITENING LOTION SPF 15

Moisturizer Nutriwhite SPF15

🌸Cara Penggunaan: Untuk perlindungan waktu siang, ratakan secara lembut pada wajah dan juga leher. 

Dengan pembelian Set Asas NutriWhite yang berharga RM477 anda layak mendapat FREE MEMBERSHIP SHAKLEE DAN FREE POSTAGE!!!

********************❤❤❤❤****************

Harga yang tertera pada gambar ialah harga retails untuk setiap produk dan kos penghantaran menggunakan GDEX bernilai RM10.60!!!! Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai Set Asas NutriWhite boleh hubungi saya melalui facebook atau WA

Fb: Farah Zaini

011-40207739

Doktor siber farah zaini
❤❤❤TRUSTED SID SHAKLEE❤❤❤

❤❤❤MEDICAL GRADUATE❤❤❤


Beauty · Shaklee Products

Vivix Shaklee Mengatasi Masalah Rambut Gugur dan Kulit Kusam

Rambut dan kulit yang sihat merupakan idaman setiap wanita. Bukan sahaja mahu tampil bergaya dan memiliki badan yang cantik, rambut dan muka juga merupakan aset yang penting bagi wanita. Bukan sahaja wanita mahu memiliki rambut dah kulit wajah yang sihat, bahkan pada hari ini kaum adam juga sudah mempunyai kesedaran tentang penjagaan rambut dan kulit wajah❤❤❤

Jadi masalah kulit kusam dan rambut gugur yang dialami oleh Cik Puan Fazira memang benar-benar mengganggu jiwa. Risau juga kalau-kalau rambut gugur sampai botak jadinya. Malu sangat walaupun tiada siapa yang nampak, tetapi diri sendiri menjadi kurang konfiden😭😭😭

Jadinya, Cik Puan Fazira ambil keputusan untuk cuba Vivix. Mana tahu berkesan kan. Cik Puan Fazira sabar dan konsisten dalam mengamalkan Vivix ni. Hampir 2 botol barulah nampak kesannya. Mula-mula tu geram juga dia. Maklumlah dah terdesak sangat kan. Nak cepat-cepat kulit kusam tu hilang dan rambut kurang gugur👸🏼👸🏼👸🏼

Alhamdulillah, lepas ambil 2 botol Vivix, kulit wajah Cik Puan Fazira nampak ‘moist’ dan halus je. Rambut pun dah makin kurang gugur dah. Gembira sungguh dia. Cik Puan Fazira nak cadangkan kepada semua wanita supaya ambil Vivix ni secara konsisten. Wajib ambil setiap hari supaya terjaga kecantikan dan kesihatan. Vivix ni juga boleh tambah tenaga dengan cepat tau!!!

Saya sendiri pon mengamalkan Vivix Shaklee kerana masalah yang sama dengan Puan Fazira. Alhamdulillah, kini tiada lagi masalah rambut gugur dan kulit kusam. Mahukan Vivix  dengan harga mampu milik, boleh hubungi saya pada bila-bila masa sahaja!!!


Fb: Farah Zaini

011-40207739

❤VIVIX LOVER❤

❤TRUSTED SID SHAKLEE❤

❤MEDICAL GRADUATE❤

Beauty

9 Rahsia awet muda walaupun usia kian meningkat

   

Usia bukanlah lagi mencerminkan keremajaan  wajah anda..Usia yg muda pon boleh nmpak tua begitu juga usia yg tua masih membuatkan anda nampak muda😘 

Proses penuaan boleh berlaku dgn cpt jika sel2 badan tidak mendapat nutrisi yg secukupnya atau terdedah kepada radikal bebas atau pencemaran..

Tips awet muda❤

  1. Makan makanan yg sihat dan bersih
  2. Pengambilan supplement yg kaya dgn antioksida yg boleh melambatkan proses penuaan
  3. Minum air masak secukupnya mengikut keperluan badan anda
  4. Detox untuk buang toksin dari badan
  5. Penggunaan skincare/make up yg bebas kimia dan tidak merosakkan kulit
  6. Amalkan gaya hidup yg aktif
  7. Pengurusan stress yg bijak
  8. Reward diri untuk setiap kejayaan yg anda kecapi
  9. Sentiasa mendoakan pasangan anda sentiasa awet muda

Selamat beramal utk kekal awet muda😘😘😘


Raya 2016: babysister, mama and me