Health

6  Tips Bijak Pengurusan Stress 

🤦‍♂️🤦‍♂️6 TIPS BIJAK PENGURUSAN STRESS🤦‍♂️🤦‍♂️

1.Take a time-out


Luangkan sedikit masa untuk mellakamasalah  tekanan yang di hadapi dengan melakukakan aktiviti yang anda suka. Sebagai contoh mendengar muzik, senaman yoga atau pergi ke spa❤

2.Eat well and balanced meals


Makan makanan yang seimbang dan menjaga waktu makan. Bagi anda yang mempunyai jadual kerja yang sibuk, pastikan anda menyediakan snacks yang berkhasiat dan sihat seperti energy bar atau kekacang❤

3.Daily Excercise


Bersenam pada setiap hari memberikan anda mood yang positif di samping dapat mengekekalkan kesihatan pada tahap yang optimum❤

4.Get Enough Sleep


Apabila anda stress, badan anda memerlukan waktu tidur yang lebih panjang supaya minda dan badan dapat berehat. Pastikan anda mendapat tidur yang secukupnya❤ 

5.Talk to someone


Berkongsi masalah anda dengan rakan atau ahli keluarga supaya anda berasa lebih lega. Anda juga bole berjumpa dengar kaunselor atau pakar psychiatry untuk mendapatkan pandangan tentang masalah anda❤

6.Do your best👍


Tidak terlalu memikirkan untuk menjadi ‘perfectionist’ dalam sesuatu perkara yang anda lakukakn sebaliknya melakukakn sesuatu sehabis baik mengikut kemampuan diri❤

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s